Thema: " ballen en ballonnen"

Hallo,

Onze week is weer voorbij gevlogen. Op maandag zijn we gestart met het waarnemen van allerlei ballen en ballonnen. Alle soorten ballen werden op de toontafel gelegd. De ballonnen werden opgeblazen en omhoog gehangen. Zo werd ons klasje mooi versierd in het thema ' Ballen en ballonnen'.

Dinsdag leerden we een versje over een ballon. Nadien gingen we meteen aan het werk in onze knutselhoek. We mochten de ballon van Nijntje schilderen. Onze dag sloten we af met het vertellen van een verhaaltje: 'Uki, de ballon'.

Woensdag speelden we een sorteerspel. We moesten alle rode, gele, blauwe en groene balletjes uit ons ballenbad sorteren. Een hele klus was dat maar spelenderwijs werd onze kleurenkennis zo ingeoefend!

De dag erna deed de juf iets raars in onze klas. Juf maakte van een gewone ballon ineens een waterballon! Waw, wat konden we nu doen met zo'n waterballon? Neen, niet mee gooien maar wel mee knutselen! Dus begonnen we dan ook meteen aan onze knutselactiviteit: stempelen met waterballonnen.

Op donderdag speelden we een sorteerspel. We moesten alle rode, gele, blauwe en groene balletjes uit ons ballenbad sorteren. Een hele klus was dat maar al spelenderwijs werd onze kleurenkennis zo ingeoefend!

Vrijdag hielpen we de juf met het opblazen van 15 ballonnen. Juf Kristel deed er een knoopje op en hing er een touwtje aan. We kregen allemaal een kleurrijke ballon. Dan moesten we op een stoel gaan zitten. Juf Kristel wou met ons een spel spelen. Ze liet ons prenten zien en wij moesten het naspelen. Bijvoorbeeld: leg de ballon op de stoel, leg de ballon onder de stoel, hou de ballon voor jouw buik,… We oefenden zo nog eens de plaatsbegrippen “op, onder, voor en achter.”

Na dat spelen trokken we met onze ballon naar buiten. We telden tot drie: “1 – 2 – 3” en lieten de ballonnen los! 

Volgende week werken we rond het thema “ Carnaval” Wie hierover iets heeft, mag dit altijd meebrengen naar de klas.

Lieve groetjes vanuit de vlinderklas.