Blog: Plopjesklas

thema dieren

Beste mama’s en papa’s,

Deze week werkten  we rond dieren.

In de klas werd een kringgesprek gehouden waarbij de kinderen vertelden welk dier hun huisdier is , of welk dier ze graag zouden hebben.

 We leerden hoe we met dieren moeten omgaan: welke gedragsregels moeten we zeker toepassen? Aan  de hand van duidelijke situaties leggen we aan de kinderen uit wat een dier wel en niet graag heeft . Hierdoor leren de kinderen beter omgaan met dieren.

We schilderden en tekenden ook dieren aan de knutseltafel.

In de turnles hebben we een   parcours afgelegd waarbij we de pootafdrukken moesten volgen.

We speelden een opvoedend spel waarbij we dieren sorteerden van klein naar groot en  van dik naar dun. We speelden een muzikaal spel waarbij we geluiden maakten  met onze stem.  We zetten  een logische reeks verder waarbij we luisterden naar de namen van de dieren. Met de laatste letter van elk dier zochten we dan een nieuw dier.  In de poppenhoek konden we knuffeldieren verzorgen.

We speelden ook  met de littlepetshopdiertjes. Hier leerden we verschillende dieren door kennen.

Ook kwamen de kat van Yorben , de konijnen van Eline en de hond van juf Marilien op bezoek. 

Alvast vele groetjes  .

juf Marilien en juf Cindy

thema dieren

Beste mama’s en papa’s,

Deze week werkten  we rond dieren.

In de klas werd een kringgesprek gehouden waarbij de kinderen vertelden welk dier hun huisdier is , of welk dier ze graag zouden hebben.

 We leerden hoe we met dieren moeten omgaan: welke gedragsregels moeten we zeker toepassen? Aan  de hand van duidelijke situaties leggen we aan de kinderen uit wat een dier wel en niet graag heeft . Hierdoor leren de kinderen beter omgaan met dieren.

We schilderden en tekenden ook dieren aan de knutseltafel.

In de turnles hebben we een   parcours afgelegd waarbij we de pootafdrukken moesten volgen.

We speelden een opvoedend spel waarbij we dieren sorteerden van klein naar groot en  van dik naar dun. We speelden een muzikaal spel waarbij we geluiden maakten  met onze stem.  We zetten  een logische reeks verder waarbij we luisterden naar de namen van de dieren. Met de laatste letter van elk dier zochten we dan een nieuw dier.  In de poppenhoek konden we knuffeldieren verzorgen.

We speelden ook  met de littlepetshopdiertjes. Hier leerden we verschillende dieren door kennen.

Ook kwamen de kat van Yorben  en de hond van juf Marilien op bezoek.  Alvast vele groetjes  .

juf Marilien en juf Cindy

thema dieren

Beste mama’s en papa’s,

Deze week werkten  we rond dieren.

In de klas werd een kringgesprek gehouden waarbij de kinderen vertelden welk dier hun huisdier is , of welk dier ze graag zouden hebben.

 We leerden hoe we met dieren moeten omgaan: welke gedragsregels moeten we zeker toepassen? Aan  de hand van duidelijke situaties leggen we aan de kinderen uit wat een dier wel en niet graag heeft . Hierdoor leren de kinderen beter omgaan met dieren.

We schilderden en tekenden ook dieren aan de knutseltafel.

In de turnles hebben we een   parcours afgelegd waarbij we de pootafdrukken moesten volgen.

We speelden een opvoedend spel waarbij we dieren sorteerden van klein naar groot en  van dik naar dun. We speelden een muzikaal spel waarbij we geluiden maakten  met onze stem.  We zetten  een logische reeks verder waarbij we luisterden naar de namen van de dieren. Met de laatste letter van elk dier zochten we dan een nieuw dier.  In de poppenhoek konden we knuffeldieren verzorgen.

We speelden ook  met de littlepetshopdiertjes. Hier leerden we verschillende dieren door kennen.

Ook kwamen de kat van Yorben  en de hond van juf Marilien op bezoek.  Alvast vele groetjes  .

juf Marilien en juf Cindy

thema dieren

Beste mama’s en papa’s,

Deze week werkten  we rond dieren.

In de klas werd een kringgesprek gehouden waarbij de kinderen vertelden welk dier hun huisdier is , of welk dier ze graag zouden hebben.

 We leerden hoe we met dieren moeten omgaan: welke gedragsregels moeten we zeker toepassen? Aan  de hand van duidelijke situaties leggen we aan de kinderen uit wat een dier wel en niet graag heeft . Hierdoor leren de kinderen beter omgaan met dieren.

We schilderden en tekenden ook dieren aan de knutseltafel.

In de turnles hebben we een   parcours afgelegd waarbij we de pootafdrukken moesten volgen.

We speelden een opvoedend spel waarbij we dieren sorteerden van klein naar groot en  van dik naar dun. We speelden een muzikaal spel waarbij we geluiden maakten  met onze stem.  We zetten  een logische reeks verder waarbij we luisterden naar de namen van de dieren. Met de laatste letter van elk dier zochten we dan een nieuw dier.  In de poppenhoek konden we knuffeldieren verzorgen.

We speelden ook  met de littlepetshopdiertjes. Hier leerden we verschillende dieren door kennen.

Ook kwamen de kat van Yorben  en de hond van juf Marilien op bezoek.  Alvast vele groetjes  .

juf Marilien en juf Cindy

thema: carnaval ( week 2)

Beste mama’s en papa’s, http://m.c.lnkd.licdn.com/mpr/mpr/p/4/005/087/364/05259bd.jpg

Deze week gingen wij nog wat dieper in op het thema carnaval.

Bij carnaval hoort een Prins daar gingen wij deze week ook wat dieper op in met verhaaltjes, filmpjes,…

We leerden een liedje over een clown en leerden er ook eentje tekenen via een tekenversje.

 

Daarnaast ontdekten we dat we ons niet alleen kunnen verkleden met carnaval maar ook wanneer we naar een feestje gaan. Giraf uit ons boekje deed dit ook om naar het feestje van Zebra te gaan.

De maskers en de muziekinstrumenten kregen nog een laatste versiering zodat ze helemaal klaar waren om aan te doen op ons carnavalsfeestje op vrijdagvoormiddag! Wat een feest!

Op donderdag was het dikketruiendag. Warm aankleden was de boodschap want in onze klas was het lang niet zo warm als het anders is!

Bedankt voor de leuke carnavalsweek en een prettige vakantie!

Juf Marilien en Juf Cindy 

thema: carnaval ( week 2)

Beste mama’s en papa’s, http://m.c.lnkd.licdn.com/mpr/mpr/p/4/005/087/364/05259bd.jpg

Deze week gingen wij nog wat dieper in op het thema carnaval.

Bij carnaval hoort een Prins daar gingen wij deze week ook wat dieper op in met verhaaltjes, filmpjes,…

We leerden een liedje over een clown en leerden er ook eentje tekenen via een tekenversje.

 

Daarnaast ontdekten we dat we ons niet alleen kunnen verkleden met carnaval maar ook wanneer we naar een feestje gaan. Giraf uit ons boekje deed dit ook om naar het feestje van Zebra te gaan.

De maskers en de muziekinstrumenten kregen nog een laatste versiering zodat ze helemaal klaar waren om aan te doen op ons carnavalsfeestje op vrijdagvoormiddag! Wat een feest!

Op donderdag was het dikketruiendag. Warm aankleden was de boodschap want in onze klas was het lang niet zo warm als het anders is!

Bedankt voor de leuke carnavalsweek en een prettige vakantie!

Juf Marilien en Juf Cindy 

thema: carnaval

 

Beste mama en papa,

Deze week was ons thema carnaval.

We knutselden een leuk masker en versierden dit met allerlei materialen.

Ook een muziekinstrumentje hebben we gemaakt. We knipten gekleurde rechte stroken papier uit  en kleefden deze op een keukenrol.

In de poppenhoek vonden we allerlei verkleedgerief terug waarmee we ons mee konden verkleden.

We namen ook verschillende kledij waar en besproken de gelijkenissen en verschillen hiertussen.

We luisterden ook naar carnavalsmuziek. Ook leerden we een leuk carnavalsliedje .

Op woensdag gingen we zwemmen . We voerden verschillende  bewegingen  van personages uit in het water  vb. stappen als een reus, springen als een kikker, …

Een kimspel met verschillende maskers kon ook niet ontbreken. We oefenden hierbij de visuele waarneming en discriminatie in, alsook de ruimtebegrippen.

Volgende week vrijdag organiseren we  naar jaarlijkse gewoonte onze carnavalsfuif op school. Wie wil mag dan ook verkleed naar school komen.

Veel plezier.

juf Cindy

image002.png

thema: carnaval

 

Beste mama en papa,

Deze week was ons thema carnaval.

We knutselden een leuk masker en versierden dit met allerlei materialen.

Ook een muziekinstrumentje hebben we gemaakt. We knipten gekleurde rechte stroken papier uit  en kleefden deze op een keukenrol.

In de poppenhoek vonden we allerlei verkleedgerief terug waarmee we ons mee konden verkleden.

We namen ook verschillende kledij waar en besproken de gelijkenissen en verschillen hiertussen.

We luisterden ook naar carnavalsmuziek. Ook leerden we een leuk carnavalsliedje .

Op woensdag gingen we zwemmen . We voerden verschillende  bewegingen  van personages uit in het water  vb. stappen als een reus, springen als een kikker, …

Een kimspel met verschillende maskers kon ook niet ontbreken. We oefenden hierbij de visuele waarneming en discriminatie in, alsook de ruimtebegrippen.

Volgende week vrijdag organiseren we  naar jaarlijkse gewoonte onze carnavalsfuif op school. Wie wil mag dan ook verkleed naar school komen.

Veel plezier.

juf Cindy

image002.png